Den förtrollade skogen

Eventprofil
Corporate

Uppdragsgivare
Atlas Copco

Med ett betyg på 9,87 av 10, blev ”The Enchanted Forest” höjdpunkten på Atlas Copcos Global Leadership Conference.

I samband med Atlas Copcos Global Leadership Conference (MR) fick vi i uppdrag att skapa “en svensk upplevelse att minnas”. Så föddes konceptet “Sveriges hjärta”, med svensk folktro, natur, mat och gästfrihet som upplevelseplattform.

”Djupt i Sveriges mörka skogar
gömmer sig mytiska varelser”.

Läs mer…

Förtrollningen började redan när gästerna passerade de första tallarna och steg in i den dimmiga skogen. Medan de följde stigen längs en porlande bäck fylldes luften av avlägsna ljud från ylande vargar och viskande älvor. Ju djupare gästerna vandrade in i skogen, desto högre och mer närvarande blev de mytologiska, dolda varelserna.

Nyfikna älvor försökte locka gästerna mot den dimhöljda ån, medan farliga varelser lurade i skogen. Hungriga troll, hämndlystna skogsrån och den ondskefulla Näcken – alla försökte locka gästerna bort från stigen, djupare in i skogens mörker eller, ännu värre, under vattnet.

Lyckligtvis lyckades alla gäster stå emot de förtrollande karaktärernas försök och nådde fram till sin slutdestination: En specialbyggd, hemlig plats vid sjön med en exklusiv restaurang som erbjöd fine dining inspirerad av delikatesser från den svenska skogen. Denna unika kulinariska upplevelse kompletterades av folktroupplevelser och livemusik framförd av världskända svenska folkmusiker.

Festligheterna fortsatte fram till midnatt när bäcken plötsligt började lysa upp och ljusen i lokalen dämpades. Bäcken skimrade i Atlas Copcos blå och visade gästerna vägen ut ur skogen. Eldar belyste stigen medan vargar ylade på avstånd och älvor viskade godnatt.

I samma stund som de sista gästerna lämnade området föll skogen åter in i tystnad och mörker. Det var nästan som om ingenting någonsin hade hänt... Hade evenemanget verkligen ägt rum?

Idag, många år senare, pratar gästerna fortfarande varmt om ”den där magiska natten i skogen”. Det blev verkligen en minnesvärd upplevelse.

Fotnot
Sedan 2011 har Richard Kennett och Bright Blue samarbetat med Atlas Copco och Epiroc för att arrangera globala ledarskapsmöten, kundevent och interna sammankomster. Ta del av mer av vårt arbete, inklusive New Horizons, Epiroc World Expo och Epiroc Days i våra casestudier.

Exceptional events made to wow.

Bright Blue skapar fysiska och digitala event för företag och destinationer. Vi hjälper även våra kunder att utveckla strategier inom kommunikation, tillväxt, förändring, positionering och varumärkesupplevelser.